Термін являє собою злиття слів "нейробіологія" - наука про влаштування нервової системи, і "маркетинг". Цей напрямок дозволяє визначити ставлення людей до продукції та впливати на нього. ⠀
⠀
Нейромаркетинг широко використовується в дизайні, рекламі та інших суміжних галузях. Він дозволяє викликати в людини потрібні асоціації та відчуття від продукту. Але важливо розуміти контекст того, що саме потрібно отримати за допомогою кольору, адже одні й ті ж кольори в різних культурах сприймаються по-різному (нижче Ви можете знайти ілюстрацію до того, який колір викликає певну емоцію у різних країнах).

⠀
Нейробіологи виявили, що асоціації, викликані візуальними подразниками, наприклад, кольором, мають сильний вплив на ухвалення швидких рішень. Давайте розберемося докладніше?⠀
⠀
🔴 Червоний
— збуджує апетит, створює ефект терміновості, приваблює імпульсивних покупців
— але зловживання викликає почуття небезпеки

🔶 Помаранчевий
— асоціюється з теплом, енергією, привертає увагу і надає менший тиск, ніж червоний, часто асоціюється з утворенням
— але у великій кількості тисне, так само як червоний, за статистикою один із "найдешевших" кольорів

⠀
💛 Жовтий
— допомагає концентрації та увазі, асоціюється із сонцем, легкістю та радістю
— але у великій кількості втомлює, і в деяких відтінках може викликати тривожність

☘️ Зелений
— заспокоює, гармонізує нервову систему, викликає почуття безпеки
— але насичений зелений має збудливу дію

🔷 Синій
— має заспокійливий ефект, викликає відчуття стабільності та надійності у брендингу, асоціюється з технологіями, гасить почуття голоду
— але у великій кількості викликає тривогу та відчуття пригніченості

💜 Фіолетовий
— колір творчості та креативу, заспокоює нервову систему
— але може пригнічувати, викликати почуття смутку

⠀
⚫️ Чорний вважається класичним кольором, який часто асоціюється з силою та розкішшю. ⠀
— у психології кольору чорний асоціюється з такими позитивними якостями: витонченість, елегантність, безпека, сила, авторитет, змістовність, тиша, нескінченність, а з негативних відзначають: холодність, агресія, пригніченість, депресивність, жалоба
⠀
Трохи статистики:
🖤 8% чоловіків та 6% жінок обирають чорний, як улюблений колір
💔 4% і тих, і інших не вибирають його для себе
👀 і лише 1% вважають його «бідним» - це найменший відсоток серед опитаних за цим критерієм (крім синього). ⠀

⚪️ Білий колір - другий "базовий" колір
— традиційно він асоціюється із чистотою та свіжістю, часто пов'язують із непорочністю та чеснотою. Використовуючи асоціації білого кольору зі здоров'ям або розробкою інновацій, можна підкреслити безпеку продукту, що просувається, з галузі медицини або високих технологій.⠀
— у психології кольору він і його відтінок — сріблястий — мають такі позитивні характеристики: чистота, простота, недоторканість
— знімає скутість, освіжає та заспокоює, створює відчуття безпеки та захищеності
— метафори – повітря, простота, духовність, свобода, відкритість, здоров'я.⠀
— але велика кількість білого кольору за відсутності інших сильних кольорів може викликати відчуття порожнечі, холоду та самотності. Так само білий, через свою легкість, дуже залежить від тих кольорів, з якими його поєднують.⠀
⠀
У дизайні та продуктах білий колір часто використовують як негативний простір — протилежний колір тексту або фону (наприклад, логотип автомобільної компанії Ford, WWF). Ось ще кілька популярних логотипів, у яких використовується білий колір як частина бренду: Apple, Oreo, TikTak, Starbucks.⠀
⠀
За статистикою:
✅ 2% жінок та 1% чоловіків назвали білий та сріблястий улюбленими кольорами
💔 5% і 3% відповідно мають протилежну думку
👀 9% вважають його «бідним» кольором

І це лише частина кольорів, які яскраво відгукуються нашій психології.
Про які ще кольори Ви хотіли б почитати?
Comments