top of page

НЕЙРОМАРКЕТИНГ

Термін являє собою злиття слів "нейробіологія" - наука про влаштування нервової системи, і "маркетинг". Цей напрямок дозволяє визначити ставлення людей до продукції та впливати на нього. ⠀

Нейромаркетинг широко використовується в дизайні, рекламі та інших суміжних галузях. Він дозволяє викликати в людини потрібні асоціації та відчуття від продукту. Але важливо розуміти контекст того, що саме потрібно отримати за допомогою кольору, адже одні й ті ж кольори в різних культурах сприймаються по-різному (нижче Ви можете знайти ілюстрацію до того, який колір викликає певну емоцію у різних країнах).


Нейробіологи виявили, що асоціації, викликані візуальними подразниками, наприклад, кольором, мають сильний вплив на ухвалення швидких рішень. Давайте розберемося докладніше?⠀


🔴 Червоний

— збуджує апетит, створює ефект терміновості, приваблює імпульсивних покупців

— але зловживання викликає почуття небезпеки



🔶 Помаранчевий

— асоціюється з теплом, енергією, привертає увагу і надає менший тиск, ніж червоний, часто асоціюється з утворенням

— але у великій кількості тисне, так само як червоний, за статистикою один із "найдешевших" кольорів


💛 Жовтий

— допомагає концентрації та увазі, асоціюється із сонцем, легкістю та радістю

— але у великій кількості втомлює, і в деяких відтінках може викликати тривожність



☘️ Зелений

— заспокоює, гармонізує нервову систему, викликає почуття безпеки

— але насичений зелений має збудливу дію



🔷 Синій

— має заспокійливий ефект, викликає відчуття стабільності та надійності у брендингу, асоціюється з технологіями, гасить почуття голоду

— але у великій кількості викликає тривогу та відчуття пригніченості



💜 Фіолетовий

— колір творчості та креативу, заспокоює нервову систему

— але може пригнічувати, викликати почуття смутку


⚫️ Чорний вважається класичним кольором, який часто асоціюється з силою та розкішшю. ⠀

— у психології кольору чорний асоціюється з такими позитивними якостями: витонченість, елегантність, безпека, сила, авторитет, змістовність, тиша, нескінченність, а з негативних відзначають: холодність, агресія, пригніченість, депресивність, жалоба

Трохи статистики:

🖤 8% чоловіків та 6% жінок обирають чорний, як улюблений колір

💔 4% і тих, і інших не вибирають його для себе

👀 і лише 1% вважають його «бідним» - це найменший відсоток серед опитаних за цим критерієм (крім синього). ⠀



⚪️ Білий колір - другий "базовий" колір

— традиційно він асоціюється із чистотою та свіжістю, часто пов'язують із непорочністю та чеснотою. Використовуючи асоціації білого кольору зі здоров'ям або розробкою інновацій, можна підкреслити безпеку продукту, що просувається, з галузі медицини або високих технологій.⠀

— у психології кольору він і його відтінок — сріблястий — мають такі позитивні характеристики: чистота, простота, недоторканість

— знімає скутість, освіжає та заспокоює, створює відчуття безпеки та захищеності

— метафори – повітря, простота, духовність, свобода, відкритість, здоров'я.⠀

— але велика кількість білого кольору за відсутності інших сильних кольорів може викликати відчуття порожнечі, холоду та самотності. Так само білий, через свою легкість, дуже залежить від тих кольорів, з якими його поєднують.⠀

У дизайні та продуктах білий колір часто використовують як негативний простір — протилежний колір тексту або фону (наприклад, логотип автомобільної компанії Ford, WWF). Ось ще кілька популярних логотипів, у яких використовується білий колір як частина бренду: Apple, Oreo, TikTak, Starbucks.⠀

За статистикою:

✅ 2% жінок та 1% чоловіків назвали білий та сріблястий улюбленими кольорами

💔 5% і 3% відповідно мають протилежну думку

👀 9% вважають його «бідним» кольором



І це лише частина кольорів, які яскраво відгукуються нашій психології.

Про які ще кольори Ви хотіли б почитати?

5 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі

תגובות


bottom of page